Czy ocet jabłkowy to naprawdę „cudowny środek” na utratę wagi?

Szanse, że Twoja babcia, a nawet jej babcia używały octu jabłkowego, żeby pomóc sobie w oczyszczaniu ciała, zabijaniu bakterii, dezynfekcji, walce z grzybicą paznokci, wszami, brodawkami, a nawet infekcjami uszu są naprawdę wysokie. Spożywały go również, ponieważ powszechnie uważano, że pomaga wysmuklić talię.

A co z czasami współczesnymi? Wykazano, że ocet jabłkowym wywiera pozytywny wpływ na poziom cukru i insuliny we krwi, co czyni go doskonałym dodatkiem w diecie osób z cukrzycą, stanem przedcukrzycowym i wszystkich, którzy chcą kontrolować poziom cukru we krwi. (1)

Kto by pomyślał, że tak podstawowy produkt spożywczy może mieć tak głęboki wpływ na nasze życie?

Tylko czy ocet jabłkowy pomaga również w odchudzaniu, tak jak się uważa

To zaskakujące, ale tak, i zostało to udowodnione w licznych badaniach.

  • Szwedzkie badanie wykazało, że osoby, które spożywają ocet z posiłkiem po jedzeniu czują się bardziej syte niż ci, którzy nie jedli octu. Mówiąc prościej, ocet sprawia, że szybciej czujesz się pełny i w ten sposób pomaga zmniejszyć ilość spożywanego jedzenia. (2)
  • Nie chodzi tylko o uczucie sytości. Amerykańskie badania dowodzą, że kwas octowy zawarty w occie może zahamować apetyt na niezdrowe jedzenie i pomóc lepiej kontrolować dietę. (3)
  • Badanie przeprowadzone przez Carol Johnston z Arizona State University dowiodło, że picie octu jabłkowego przed posiłkiem o dużej zawartości węglowodanów może zmniejszyć gwałtowny wzrost cukru we krwi, który zwykle następuje po jedzeniu. (4)
  • Jej badanie pokazuje ponadto, że kwas octowy w occie może wpływać na sposób, w jaki trawimy spożywane produkty. Krótko mówiąc, może zapobiec wchłanianiu niektórych skrobii, które jemy do krwioobiegu, zmniejszając tym samym spożycie kalorii z naszych posiłków.
  • Jest jeszcze lepiej, bo w 2009 podwójnie zaślepione kontrolowane badanie placebo badanie przeprowadzone w Japonii wykazało, że regularne spożywanie octu jabłkowego może zmniejszyć tłuszcz brzuszny oraz obwód talii. (5)

Problem polega jednak na tym, że wszystkie te wspaniałe korzyści wymagają codziennego przyjmowania co najmniej 2 łyżek octu jabłkowego. Nie chodzi tylko o jego smak – bezpośrednie spożywanie octu jabłkowego może także uszkodzić Twoje zęby i gardło.

CiderFit STRONG, napój – smakuje świeżo jak jabłka, działa z mocą octu jabłkowego

Na szczęście teraz możesz przyjmować ocet jabłkowy w postaci smacznego napoju, czerpiąc te same korzyści, albo nawet więcej. Oprócz octu jabłkowego, CiderFit STRONG zawiera również inne naturalne składniki, które wspierają wysiłki związane z odhudzaniem poprzez stabilizowanie poziomu cukru we krwi i zmniejszanie nadmiernego apetytu, co skutkuje spożywaniem mniejszej ilości kalorii.

Nie czekaj, spróbuj! Skorzystaj z naszego limitowanej promocji i wypróbuj na sobie odchudzającą moc napoju CiderFit!

Źródła:

(1)    S Johnston, Carol & M Kim, Cindy & J Buller, Amanda. (2004). Vinegar Improves Insulin Sensitivity to a High-Carbohydrate Meal in Subjects With Insulin Resistance or Type 2 Diabetes. Diabetes care. 27. 281-2. 10.2337/diacare.27.1.281.

(2)    Ostman, Elin & Granfeldt, Yvonne & Persson, L & Björck, I. (2005). Vinegar supplementation lowers glucose and insulin responses and increases satiety after a bread meal in healthy subjects. European journal of clinical nutrition. 59. 983-8. 10.1038/sj.ejcn.1602197.

(3)    Frost G, Sleeth ML, Sahuri-Arisoylu M, et al. The short-chain fatty acid acetate reduces appetite via a central homeostatic mechanism. Nat Commun. 2014;5:3611. Published 2014 Apr 29. doi:10.1038/ncomms4611

(4)    Johnston C, S, Steplewska I, Long C, A, Harris L, N, Ryals R, H: Examination of the Antiglycemic Properties of Vinegar in Healthy Adults. Ann Nutr Metab 2010;56:74-79. doi: 10.1159/000272133

(5)    Kondo, Tomoo & Kishi, Mikiya & Fushimi, Takashi & Ugajin, Shinobu & Kaga, Takayuki. (2009). Vinegar Intake Reduces Body Weight, Body Fat Mass, and Serum Triglyceride Levels in Obese Japanese Subjects. Bioscience, biotechnology, and biochemistry. 73. 1837-43. 10.1271/bbb.90231.