Co dzieje się z Twoim ciałem, kiedy odstawiasz cukier?

Czy wiesz, że rafinowany cukier jest znacznie bardziej uzależniający niż kokaina? Badania naukowe wykazały, że nagłe pozbawienie organizmu cukru generuje rodzaj zespołu abstynencji, który objawia się niepokojem, zmęczeniem, drażliwością i złym nastrojem. Cukier przyczynia się także do tycia. Czy wiesz, co się dzieje, kiedy decydujesz się na odstawienie cukru?

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia przeciętny Polak spożywa niemal 12 kg cukru w ciągu roku więcej w porównaniu z danymi sprzed 10 lat. To ogromna ilość! Niezależnie od tego, czy jesteś uzależniona od cukru, czy potrafisz bez niego żyć, Twój organizm na pewno zareaguje na odcięcie cukru. Sprawdź, w jaki sposób!

1. Spadek wagi

To pierwszy skutek: po rezygnacji z cukru tracisz wagę. Cukier zwiększa wydzielanie insuliny, która jest hormonem umożliwiającym magazynowanie cukrów prostych w wątrobie. Redukcja ilości spożywanego cukru obniży również poziom insuliny we krwi, w związku z czym gromadzenie zapasu tłuszczu również zostanie ograniczone. Dodatkowo wysoki poziom insuliny zwiększa uczucie głodu, a tym samym zwiększa przyrost masy ciała.

Innymi słowy, usuwając z diety słodkości, stracisz wagę bez żadnych innych zmian w diecie.

2. Więcej energii

Czy zdarza Ci się, że masz problemy z przebudzeniem się nawet po 10 godzinach snu? Przyczyną jest prawdopodobnie cukier, który jest co prawda źródłem energii, ale wyczerpuje nasze narządy wewnętrzne, jeśli spożywamy go zbyt często. Wyeliminowanie cukru zwiększy poziom energii i poprawi jakość Twojego snu.

3. Piękna skóra

Zbyt duże spożycie cukru przeciąża wątrobę. Epidemia trądziku, wypryski i mikrocysty, zwłaszcza w dolnej części twarzy – to kłopoty często związane z kiepskim działaniem wątroby. Nadmierne spożycie tłuszczu może zakłócać także produkcję elastyny i kolagenu, dwóch głównych białek odpowiedzialnych za uelastycznienie skóry.

4. Zmniejszenie ryzyka chorób przewlekłych

Spożywanie zbyt dużej ilości cukru może prowadzić do cukrzycy. Ograniczając cukier w diecie, minimalizujesz ryzyko cukrzycy i innych chorób przewlekłych. Ostatnie badania pokazują również, że nadmierne spożycie cukru jest czynnikiem rakotwórczym.

5. Piękniejszy i bielszy uśmiech

Spożywając cukier, dostarczasz pożywki bakteriom w jamie ustnej. Tym samym zwiększa się ryzyko powstawania ubytków i innych dolegliwości stomatologicznych.

Wskazówka SlimJOY:

Aby zminimalizować negatywne skutki okazjonalnego słodkiego szaleństwa, nie ma nic lepszego od naszych kapsułek SlimJOY. Kapsułki zmniejszają wchłanianie cukru o 54% oraz tłuszczu o 58% i są szczególnie przydatne przy spożywaniu posiłków bogatych w tłuszcze i cukry. Niezastąpione podczas czekoladowego Wielkanocnego tygodnia!