Co i jak jeść przed snem?

Nie przejmuj się, nocne podjadanie zdarza się każdemu z nas ;-). Nie możemy jednak zapominać, że jedzenie tuż przed snem może mieć negatywne konsekwencje dla naszej masy ciała, kondycji wątroby, śledziony, a nawet zębów.

Zalecamy, aby ostatni posiłek zjeść co najmniej 2 godziny przed snem, ale jeśli naprawdę nie możesz oprzeć się jedzeniu lub jeśli z jakichś powodów nie było wcześniej czasu na kolację, przedstawiamy produkty, które zjedzone przed snem, najmniej zaszkodzą Twojemu organizmowi.

Nabiał

Wszyscy zapewne wiemy, że szklanka ciepłego mleka przed snem pomoże nam lepiej zasnąć. Ale wiesz dlaczego? Nie tylko mleko, ale wszystkie produkty mleczne zawierają tryptofan. Jest to aminokwas, który w ciele przekształca się w serotoninę, substancję niezbędną do regulacji snu.

Wybierzesz lepiej, jeśli zamiast mleka napijesz się kefiru. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że zawiera mniej kalorii, tłuszczów i cukrów niż mleko. Po drugie, ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych.

Pierś z indyka

Pierś z indyka jest dobrym źródłem białka o wysokiej wartości odżywczej, jest lekkostrawna, a jednocześnie zawiera niewiele tłuszczu. Alternatywą może być pierś z kurczaka. Pamiętaj, że pierś z indyka ma znacznie mniej tłuszczu niż kurczak.

Uwaga! Aby zachować zdrową, niskokaloryczną i lekkostrawną wartość mięsa, nie powinniśmy go smażyć!

Kremowa zupa dyniowa lub brokułowa

Zawiera wiele składników odżywczych – zarówno minerałów, jak i błonnika – dzięki czemu zaspokaja apetyt i odżywia ciało.

Ryba

Jest lekkostrawna i ma mało kalorii. Ponadto przynosi wiele korzyści dla naszego ogólnego zdrowia. Tak samo jak w wypadku mięsa drobiowego, ryb również nie powinniśmy smażyć.

Jajko

Jajka są bogatym źródłem białka, szybko zaspokajają apetyt i są lekkostrawne.

Awokado

Dla urozmaicenia diety lub jeśli stosujesz dietę wegańską, awokado jest dobrą alternatywą. Chociaż prawdą jest, że to wspaniałe warzywo o nieskończonych zaletach zawiera dość dużą ilość kalorii (160 kcal na 100 g), to awokado zmniejsza apetyt o 40% na najbliższe trzy godziny.
Ponadto ma działanie uspokajające, dzięki czemu pomaga nam lepiej spać.

Mamy nadzieję, że Ci pomogliśmy! Jeśli masz jakieś inne pomysły lub propozycje dotyczące potraw, które nadają się do jedzenia przed snem, udostępnij je nam na naszej stronie na Facebooku.

Aby uzyskać dodatkową pomoc w zatrzymaniu nocnego objadania się oraz dowiedzieć się, jak zaspokoić apetyt, lepiej spać i schudnąć, sprawdź nasz NOWY i BARDZO skuteczny NightBurn EXTREME.

Produkty dla Ciebie

SPALACZ TŁUSZCZU Z BRZUCHA
-50%
Cena promocyjna 29,90 zł Cena regularna 59,90 zł
Zobacz produkt