Jak stracić 6 kilogramów podczas krótkiego spaceru?

Często słyszy się, że regularne ćwiczenie jest kluczowe dla zachowania zdrowia. Ale co jeśli nie masz czasu, kondycji albo pomysłu jak się za to zabrać? Sprawdź, jak możesz zrzucić nawet 6 kilo, wcielając w życie kilka drobnych zmian.

1) Tylko 20 stopni schodów dzieli Cię od zrzucenia 3 kilogramów

Wybierz schody zamiast windy. Wiemy, że słyszałaś już o tym miliony razy, ale to prawda! Pomyśl, jeśli przejdziesz schodami tylko dwa piętra, czyli wykonasz średnio 20 kroków, w ciągu roku spalisz wystarczającą ilość kalorii, aby stracić 3 kilogramy! Jednocześnie wzmocnisz kości i mięśnie stóp, tym samym zmniejszając ryzyko chorób serca i cukrzycy.

Dlatego właśnie warto postawić sobie cel – pokonać w ciągu dnia określoną liczbę schodów, np. 60. Typowe odcinki schodów mają średnio po 10 stopni, co oznacza, że aby osiągnąć założony cel, musisz przejść jedynie 6 odcinków. I niekoniecznie wszystkie naraz!

2) Podczas 10-minutowego spaceru do i z pracy, możesz stracić 1,5 kilograma

Wiemy, że zawsze się spieszysz do pracy i z powrotem, ale jeśli chcesz stracić na wadze i poprawić kondycję fizyczną, naprawdę warto wygospodarować dla siebie 10 minut dziennie więcej.

Na przykład, jeśli podczas robienia zakupów parkujesz tuż przy wejściu do sklepu, musisz przejść 20 kroków, aby znaleźć się w środku. Zwykle to właśnie tego szukasz, ale z perspektywy troski o swoją wagę i kondycję najlepszym rozwiązaniem jest zostawienie samochodu jak najdalej. Przejdziesz wtedy co najmniej 200 kroków więcej, a jeśli chodzisz na zakupy 2 razy w tygodniu zrobisz dodatkowe 20 000 kroków!

Jeśli tą samą zasadę zastosujesz w drodze do pracy, zaparkujesz kawałek dalej i 5 minut trasy pokonasz pieszo, każdego dnia wykonasz o 1000 kroków więcej. W ten sposób w miesiąc przejdziesz 20 000 kroków (co przełoży się na około 860 spalonych kalorii), a w rok aż 240 000 kroków – czyli spalisz 10 320 kalorii! To oznacza pozbycie się 1,5 kilograma w mniej niż rok!

Możesz osiągnąć jeszcze lepszy efekt, jeśli w czasie przerwy obiadowej zafundujesz sobie krótki, 10-minutowy spacer. Jeśli połączysz go z przechadzką do pracy, możesz stracić nawet 3 zbędne kilogramy. Pozwoli Ci to również rozciągnąć plecy i inne mięśnie, pooddychać świeżym powietrzem, zrelaksować się i oczyścić umysł!

3) Korzystaj ze środków transportu publicznego i zrzuć 3 kilogramy

Korzystanie ze środków transportu publicznego to zdrowa i ekologiczna decyzja. To najlepszy wybór, jakiego możesz dokonać! No, może poza jazdą na rowerze.

Osoby korzystające z transportu publicznego są zwykle zdrowsze. Potwierdzają to badania opublikowane w 2011 roku na łamach „American Journal of Preventative Medicine”. Naukowcy przeanalizowali kondycję fizyczną mieszkańców Charlotty w Stanach Zjednoczonych, gdzie niedługo wcześniej zbudowano nowe połączenie kolejowe. Osoby, które przesiadły się z samochodu w pociąg i korzystały z kolei w drodze do pracy straciły średnio 3 kilogramy w półtora roku. Równocześnie w tym samym czasie ryzyko, że przybiorą na wadze było o 81% niższe niż wcześniej. Dlaczego? Pracownicy korzystający z publicznej komunikacji przechodzili w drodze do pracy trasę średnio o 1,6km dłuższą, niż gdyby korzystali z samochodu.

Możesz również stracić na wadze, nie robiąc nic – z BootBurn ACTIVE

Jeśli chcesz jeść więcej kalorii, jednocześnie tracąc więcej zbędnego tłuszczu lub w niektóre dni nie jesteś w stanie przejść zamierzonej liczby kroków, pomogą Ci naturalne ekstrakty z roślin.

BootBurn ACTIVE zawiera kombinację najwyższej jakości składników takich jak L-karnityna, papaja, B-complex (8 witamin z grupy B), guarana, herbata zielona i mate. Dzięki nim przyspiesza metabolizm i hamuje wchłanianie cukru z pożywienia, motywując organizm do korzystania z zapasów tłuszczu, które stają się głównym źródłem energii.

Spróbuj wcielić wyżej wymienione zasady w życie, każdy krok się liczy!


Źródła:

  1. https://hr.duke.edu/wellness/exercise-fitness/take-stairs/benefits-taking-stairs
  2. https://www.nytimes.com/2009/02/19/health/nutrition/19fitness.html
  3. http://www.athleteinme.com/ArticleView.aspx?id=296
  4. https://www.telegraph.co.uk/news/health/news/7861343/Public-transport-is-good-for-your-health-and-your-wallet-according-to-scientists.html
  5. MacDonald JM, Stokes RJ, Cohen DA, Kofner A, Ridgeway GK. The Effect of Light Rail Transit on Body Mass Index and Physical Activity. American Journal of Preventive Medicine. 2010; 39 (2): 105-112.