30-minutowy spacer na dobry początek

Naukowcy już dawno temu udowodnili, że spacery mają korzystny wpływ na nasze samopoczucie psychiczne i fizyczne. Jest to najbardziej naturalna forma ruchu dla ludzi – odpowiednia dla wszystkich. Chodzenie pomaga wzmocnić mięśnie, spala kalorie i dba o zdrowie oraz kondycję całego organizmu. 

 

Mięśnie spalają trzy razy więcej energii podczas spoczynku niż tkanka tłuszczowa. Oznacza to, że im większa masa mięśniowa, tym więcej kalorii będziesz spalać, nawet leżąc przed telewizorem. 

30 minut intensywnego spaceru dziennie: 

  • Podniesie poziom serotoniny i dopaminy - to dwa hormony odpowiedzialne za uczucie szczęścia i dobrego samopoczucia
  • Poprawi Twoje zdolności umysłowe i zwiększy siłę kreatywnego myślenia,
  • Pomoże spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, jako że jest to średnio intensywny trening, w którym wykorzystuje się energię z zasobów tkanki tłuszczowej,
  • Znacznie zmniejszy ryzyko chorób, takich jak cukrzyca i choroby sercowo-naczyniowe,
  • Poprawi krążenie i zmniejszy ryzyko pojawienia się żylaków,
  • Poprawi trawienie - wzmacniając mięśnie głębokie, wzmacniasz również mięśnie żołądkowo-jelitowe,
  • Wzmocni kondycję fizyczną i podniesie poziom energii, poprawiając w ten sposób jakość życia,
  • Usprawni metabolizm i przyśpieszy spalanie kalorii.

Jak zacząć chodzić na spacery? 

Tak jak w przypadku każdej aktywności fizycznej, najważniejsza jest konsekwencja. Spacerowanie jest doskonałym narzędziem do tworzenia nawyku regularnej aktywności fizycznej u każdej początkującej osoby. 

Dlaczego warto spacerować? 

Spacerowanie nie jest wyczerpującym ćwiczeniem i przychodzi w sposób naturalny, dzięki czemu łatwiej Ci będzie nabrać dobrych przyzwyczajeń. 

Nie musimy uczyć się niczego nowego - po prostu skupiamy się na konsekwentnym trzymaniu się planu. 

Jak wyrobić nawyk regularnych spacerów? 

  • Spaceruj o tej samej porze każdego dnia, na przykład przed śniadaniem, po pracy, o 19.00 itd., 
  • Dostosuj czas treningu do swojego harmonogramu. Zastanów się, która godzina jest dla ciebie dobra, biorąc pod uwagę swój styl życia i inne zobowiązania, które masz,
  • Ustaw przypomnienia i trzymaj się swojego planu,
  • Zdobądź się na aktywność bez względu na wszystko. Nawet jeśli masz gorszy nastrój lub jesteś zmęczona - zrób to mimo wszystko. Zobaczysz, że potem poczujesz się znacznie lepiej. Mało tego, docenisz swoją siłę i determinację, zamiast po prostu poddać się lenistwu, a to zwiększy Twoją pewność siebie. Będziesz gotowa na jeszcze większe wyzwania! :)

A co z utratą wagi? Czy chodzenie naprawdę wystarczy? 

Jeśli codziennie wybierzesz się na 30-minutowy szybki marsz i będziesz przestrzegać zasad diety z ujemnym bilansem kalorycznym (czyli w efekcie będziesz spalać więcej kalorii niż ich przyjmować), utracisz wagę i poprawisz kondycję swojego ciała. 

Efekty regularnych spacerów będą jeszcze większe, jeżeli dołączysz do nich odpowiednią dietę oraz naturalne spalacze tłuszczu, takie jak BootBurn Strong ACTIVE - Sprawdź zniżkę, którą przygotowaliśmy dla Ciebie :) >>